klassskillnad


Idag när jag jobbade på scandic hotell insåg jag varför jag inte jobbade och pluggade istället. Varför är det image att inom hotell & resturang branschen ska man vara dryg och snäsig? hur orkar man lägga energi på att vara otrevlig.

Jag tycker verkligen att det är jättekul när både personalen och hotellgästerna är trevligare mot ex hovmästaren än städaren, det är verkligen en rolig syn. Dessutom att gästerna på hotellet slavar med en och njuter av det.

Man känner verkligen klassskillnaden när man jobbar på hotellet, fy fan för det!
Hur mycket utbildning jag än kommer att ha så komer jag alltid att vara på arbetarklasens sida och aldrig bli en dryg affärsman som kör med de som har det mindre ställt i samhället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0