"den liggande åttan"

nu har jag bestämt mig. jag ska tatuera in oändligheten. en sak som har fascinerat mig länge.
den liggande åttan är symbolen för oändligheten, något som vi männiksor aldrig kommer att förstå. bara tanken är skrämmande.
jag är helt såld på vårt universum. det går inte ens att tänka sig hur stort det är. jordklotet är bara en liten atom i vårt universum.
därför ska jag tatuera in "den liggande åttan" som synboliserar vår värld och vårt universum. en symbol som symboliserar något som aldrig tar slut, men hur kan något aldrig ta slut? skrämmande va.


"Universum kan vara oändligt, men kan också vara ändligt men utan ände. Tankar om universums form och utsträckning kan förefalla paradoxala, men detta är inte så konstigt som det låter; en cirkels kurva eller ytan på en sfär är också ändlig men utan ändar."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0