Idioti

Min arbetsgivare sa att jag hade fått caféjobbet som jag provjobbade för i veckan. Jag hade alltså jobbat hårt i två dagar och blivit tilllovad lön av arbetsgivaren. Han lovade att höra av sig till mig för att jag skulle ha jobbat i helgen, vilket han inte gjorde. 
När jag sedan ringer han får jag svaret: "Jag har inte haft tid och ringa dig! Det är massa andra provjobbare som ska komma och jobba nu. Jag hör av mig till veckan om du ska jobba mer". Hur oseriös arbetsgivare får man vara?! Jag känner mig totalt utnyttjad och underlägsen. Nu vill jag verkligen inte jobba där! Jag säger bara: TACK finanskrisen!


På måndag ska jag ringa facket. Borde kanske ha kollat igenom fackets lista innan jag sökte jobb, men det är ju inte så lätt när man är i ett desperat behov av arbete.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0